Feliratkozás Hírlevélre

Egy igazi Fittanyuka!

Szerző: Juhász Mónika 2020-09-24

Power Plate Fittanyukák program - Nyerd vissza a fittséged szülés után! https://www.fittanyukak.hu/
INFORMÁCIÓ AZ INFO@POWER-PLATE.HU CÍMEN VAGY A +36 20/360-1789-ES TELEFONSZÁMON KÉRHETŐ!

Vajay-Gazsó Dorottya, gyógytornász-fizioterapeuta, Maitland manuálterapeuta, emellett a Testnevelési egyetemen BSC-n és MSC-n végzett rekreációszervező-egészségfejlesztő.
Versenyszerűen teniszezett, és a sport minden szinten az élete része. Az FTC-RAIL CARGO Hungária női kézilabda csapatának gyógytornásza, évek óra élsportolók és hobbisportolók rehabilitációjával foglalkozik, mely nemcsak hivatás, de szerelem is számára. Jelenleg 3,5 hónapos kislányával van otthon, így egy ideje új szerepben próbálja ki magát. A Power Plate-et évek óta használja mind saját-, mind páciensei kezelésében a megfelelő szakaszokban nagy sikerrel. A Power Plate Fittanyukák program hatékonyságát most saját magán is teszteli, hogy milyen nagyszerűen tud segítségére lenni az édesanyáknak a szülés utáni regenerációban - és mint mindig, most sem okozott csalódást, nagyon szépen segíti a szülés előtti kondíció kíméletes és fokozatos visszanyerését!
 


A 12 hetes program alatt Dorka 2 hetente mutatja be tapasztalatait, eredményeit.

1. rész - a program 1.-2. hete
Szülés utáni regeneráció egyik lehetséges, és Dorka számára minden szempontból nagyon hatékonynak bizonyuló mozgásformája a Power Plate Fittanyukák programja, amit alig várt, hogy elkezdhessen a gyermekágyas időszak letelte után. Elsődlegesen légző-,valamint a várandósság és szülés által erősen igénybevett medencealap izomzatát aktiváló gyakorlatokkal dolgozik, valamint speciális, az újdonsült anyukák számára igencsak jóleső nyújtógyakorlatokkal igyekszik a poszturális (testtartásbeli) problémákból eredő panaszokat enyhíteni, melyeket az utolsó trimeszterben a nagy pocak okoz, később pedig a pici baba gondozásából adódnak. Az 1-2.hét mozgásanyaga szinte kizárólag erre fókuszál, emellett finoman elkezdi a kardiovaszkuláris állóképességet is trenírozni - pontosan annyira, amennyire egy ilyen fizikailag megterhelő - ámde csodás - állapot után jólesik, mindössze 20-30 percben.
A program megkezdése előtt minden esetben szükséges szülész-nőgyógyász orvosunkkal, valamint gyógytornászunkkal is konzultálni!



2. rész - a program 3.-4. hete
A Power Plate Fittanyukák 3.-4.heti mozgásanyagában az alsó végtagi gyakorlatokban történik egy kisebb nehézségi fokozatbeli váltás - ám ezeket sem kifejezetten csak alsó végtagi-, sokkal inkább nevezhetjük globális gyakorlatoknak, ahol nagyon nagy szerepe van a törzsizmok megfelelő aktivitásának, azok bekapcsolásának és a légzéssel történő összehangolásával. A deadliftet itt elasztikus ellenállással végzi, de jelenlegi edzettségi szintünk szerint választhatunk kisebb-nagyobb súlyokat. A bolgár kitörésben hasznosnak véli a háti szakasz extenzióját forszírozó kartartással való kombinációt, különösen az egész napos ringatás és etetésből adódó pozíció miatt. De aki szeretné az alsó végtagi izomerőt méginkább fejleszteni, gyermekét is használhatja súlyként, magához ölelve. Dorkának az első opció maradt, mivel Nara épp délutáni hosszú alvását töltötte éppen.

Hamarosan folytatjuk….
 

Kategória: Power Plate Fittanyuka program

Feliratkozás Hírlevélre